Bună bucățică

fea3c9aadcf9dd4e8639ae341f2158b74981– Hai, mănâncă tot, că m-am străduit, hai că doar n-am s-o arunc, pentru cine am făcut atâta mâncare?

– Pentru cine ai făcut atâta? întreb și eu. Dă-o la porci, la câine, la pisică, las-o pe a doua zi, dar nu mi-o băga pe gât, încercând să faci apel la conștiința mea. Îmi dau seama că ai stat o zi în picioare și ai hodorogit capacele tot încercând dacă e gata sau nu….. dacă ar putea oamenii să refuze astfel porțiile de mâncare, ar fi mult mai fericiți. Dar, se lasă manipulați- mănâncă și îndoapă de le crapă burta.

Cu riscul de a ofensa gazda, am învățat că nu e crimă dacă nu mănânci tot ce ți se pune dinainte. Chiar dacă plătesc pentru tot ce am comandat la restaurant, mănânc  atât cât consider că e deajuns.

Și nu trebuie să prefac rochiile care-mi plac.

Despre rochii. Se întâmpla cu câțiva ani în urmă. Era idee fix să merg într-o anume rochie la un anume eveniment. Și pentru că rochia nu putea fi lărgită, am ales să urmez sfatul unei fete care zâmbea cochet în reclama unor buruieni chinezești. În următoarele zile am devenit una cu WC-ul. Și atunci când reușeam cumva să mă târâi la pat, stam în poziția fătului, cu o mutră crispată de ziceai că sunt la o sedință de exorcism. Unii bărbați vor spune: „Nu înțeleg la ce bun atâta chinuri, doar vă iubim așa cum sunteți!” Natura multora dintre noi e de așa gen că vrem nu doar voi, cei de acasă să ne iubiți, dar și cei care ne vor întâlni. Măcar în treacăt, măcar o seară. Dar, există o limită la cât de mult poți plăti pentru această iubire, admirație de ocazie. Buruienile chinezești mi-au arătat-o. Și endoscopia la care s-au depistat probleme gastrice-la fel. Nu vreau  să arăt bine numai pentru ca un bărbat oarecare să zică „băi, ce figură are femeia asta, zeiță!” ca după asta, când merg acasă să zic ”băi, mor de durere de stomac!”.

Am învățat să-mi ascult corpul. Pentru corpul meu este important când mănânc și câtă mișcare fac. Mers pe jos, dansat în odaie, exerciții de tot felul. Tot ce e dulce, condimentat, rumenit, prăjit – în prima perioadă a zilei. În a doua – carne crudă. Care dacă-i bună se mănâncă și tot se mănâncă până la epuizare și la trasul din țigară.

Foto original: besti.it

Un răspuns la „Bună bucățică

Lasă un răspuns

