O, mamă, dulce mamă (despre avorturi şi instinctul matern)

Изображение

 

Nu orice femeie îşi doreşte să fie o „fabrică de bebeluşi”.

Avorturile protejează copiii: îi protejează de mamele care-şi înnecă pruncii sau îi aruncă la gunoi, de mamele iresponsabile care îşi lasă copiii flămânzi, uzi, asudaţi în leagăne, de mamele care urlă la ei şi-i bat de rămân urme de două degete pe fund şi pe spate. Decât să dai naştere unui copil (că-i păcat să avortezi și ți-e frică de cazanele cu smoală) şi pe urmă să-ţi baţi joc de el, mai bine scoate-l din tine.

Avorturile protejează copii de tați, bărbați care niciodată nu și-au dorit un copil, dar nici să termine în prezervativ nu au binevoit.

Avorturile înseamnă dreptul de a alege ce să faci cu corpul tău. Se curmă o viață? Și dacă îl păstrezi…se curmă două. Pentru că ceea ce nu-ți dorești din start, n-ai cum îndrăgi mai apoi.

Câţiva ani în urmă, stăteam pe WC şi aşteptăm să vâd câte linii apar pe testul de sarcină. Aşteptarea  durează atât de mult… palmele încep să-ţi transpire, iar picioarele tremură. Şi stai aşa şi te gândeşti: „La ce-mi trebuie mie un copil la 25 de ani? Eu am un serviciu atât de bun, atât de interesant, eu port sandale înalte, rochii mulate pe corp, dorm buştean noaptea, merg în excursii. Nu acum… ”

Înainte de asta am sunat la toate clinicile de la noi să aflu cât costă să avortezi şi cât durează procedura. Cu o luciditate de invidiat planificasem totul.

Testul a ieşit negativ.

Nu cred că aş fi fost cea mai rea mamă din lume, dar nici cea mai bună. Şi nici cea mai duioasă şi mai grijulie, chiar de aveam alături de mine un bărbat care ar fi fost un tată grozav.

Eu avusem grijă de copii, de finii şi finele mele – le schimbasem scutecele, îi spălasem, le încălzisem sticluţa cu lapte, ştiam şi cântece de leagăn, dar aceştia erau copii străini, nu ai mei.Nu-mi imaginam ce aș face cu ai mei.

Cât de pregătită sunt acum să văd două linii roz? Destul de pregătită. Dorinţa de a purta sub inimă un copil a venit cu timpul. A fost nevoie să-mi trăiesc ” libertatea de femeie” ca să admit ideea maternităţii.

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

